вторник, 21 юни 2011 г.

Бързото хранене е един от секторите, който расте в кризата

Криза е. Още е криза. Дълго време ще бъде криза в главите на директорите на фирмите. Много е удобно да има криза. Тя оправдава всичко - намаляване на заплати на служители, освобождаване на персонал, неплащане към доставчици, крънкане на дискаунти и т.н. и т.н.

Но в цялата тази кризисна вакханалия поне има ликуващи - бързото хранене, което прави бързи пари.

"Нашият сегмент като че ли е най-малко засегнат от кризата", смята мениджърът на "Амрест" Даниела Анева.

"Продажбите определено се увеличават дори и в София. Нараснали са с 30% в сравнение с началото на годината. За ресторанта ни във Варна, който е от година, ръстът е с 50 на сто. Прогнозата ми е, че ще продължат да се увеличават", оценява мениджърът на "Събуей" за България Иван Тодоров.

"Икономическата криза е фактор, който влияе върху бизнеса, върху потреблението и плановете за развитие. Но кризата е и възможност за развитие на нови концепции, за които пазарът има потенциал", смятат от фирмата "Самекс", която също има права за България за марката KFC. Именно с възможностите, които дава кризата, от компанията обясняват и решението си да започнат развитието и на рибните ресторанти Nordsee в България, чиито храни са в по-високия ценови сегмент.

Бързото хранене е един от секторите, който расте в кризата